جوجه چینی
جوانان امروز
جوان.ازدواج.خانواده
سه شنبه 17 مهر 1398برچسب:تغذیه,اشپزی,جوجه چینی,, :: :: نويسنده : سیدجواد قاسمی

مواد لازم:

سینه مرغ یک عدد

آرد نصف لیوان

روغن نصف چهارم لیوان

ماءالشعیر ساده یک پیمانه

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

بیکینگ پودر یک قاشق چایخوری

طرز تهیه:

سینه مرغ را به صورت نوارهای باریک به قطر دو تا سه سانتی متر برش بزنید و با نمک و فلفل طعم دار کنید. در ظرف دیگری، ماءالشعیر را ریخته و آرد را کم کم به آن اضافه کنید. حالا بیکینگ پودر و زردچوبه را در آن ریخته و هم بزنید. اجازه دهید این مایع به مدت دو ساعت استراحت کند تا خمیر بنیه آماده شود.

غلظت مایه‌ای که درست کرده‌اید در حد غلظت ماست است. این نکته را هم بگوییم که در برخی از دستورها به جای آرد گندم از ترکیب آردگندم، برنج و ذرت استفاده می‌شود اما در صورتی که این آردها را در دسترس ندارید، کافیست فقط آرد گندم اضافه کنید.

فیله‌ها را در خمیر بنیه بغلتانید و مطمئن شوید که کاملا به خمیر آغشته شده است. سپس آنها را در یک ظرف بچینید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت در هوای آزاد باشد تا خمیر به اصطلاح دور فیله مرغ گرفته شود. اگر خمیرتان اضافه بود، می‌توانید از آن برای بنیه کردن پیاز حلقه شده، قارچ و میگو هم استفاده کنید و از قارچ و پیاز سوخاری به عنوان دورچین غذا استفاده کنید.

بعد از نیم ساعت، فیله‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. بعد از آن که فیله‌ها طلایی شدند، اجازه دهید با شعله ملایم سرخ شوند تا مغز گوشت بپزد. مراقب باشید خمیر بنیه دور مرغ، تیره نشود. بعد از سرخ شدن، فیله‌ها را بیرون آورده و در صافی یا حوله آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. این غذا را با دورچین سیب زمینی و سس تارتار میل کنید.

سس تارتار:

سس تارتار یک سس سفید غلیظ است که با غذاهای دریایی یا انواع سوخاری‌ها سرو می‌شود. نام سس از تارتارها که مردمی ترک زبان در روسیه می‌باشند گرفته شده‌است. در حقیقت این سس توسط فرانسوی‌ها اختراع شده‌است که آن را به عنوان چاشنی با استیک تارتار سرو می‌کردند.

مواد لازم:

سس مایونز 3قاشق

خیار شور یک عدد

جعفری و ترخان تازه یک قاشق

آبلیمو نصف قاشق

سیر رنده شده یک حبه

طرز تهیه:

خیارشور را رنده کرده و سبزیجات معطر را ریز خرد کنید. حالا آنها را در سس مایونز ریخته و با آب لیموی تازه‌ای که به آن اضافه کرده اید، هم بزنید. سیر رنده شده یا پودر سیر را هم به سس اضافه کرده و در صورت تمایل به آن فلفل یا خردل اضافه کنید.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 1640
بازدید کل : 31202
تعداد مطالب : 138
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1